بیماریهای قلبی و عروقی:

بیماریهای قلبی و عروقی:

بیماری های قلبی و عروقی مهمترین علت مرگ و ناتوانی در کشور انگلستان است که به صورت آمار در اینجا مورد بحث قرار گرفته این آمار نشان می دهد که سالیانه مرگ حدود ۳۵۰ هزار نفر مرد و زن و بچه را موجب می گردد.
برخی از بیماریهای قلبی و عروقی ابتدا شرایط را خراب میکنند و دیگر بیماریها مستقیما خود قلب را مبتلا می کنند.
مشکل مهم تر و بزرگتر تنها بیماری شرائین کرونر شرایط تغذیه قلب می باشد به هر حال کشور انگلستان از نظر آمار بین المللی در ردیف کشورهای می باشد از لحاظ تلفات شرایین کرنر در حد بالایی قرار دارد.

آتروم

آتروم استحاله تدریجی است که موجب بیماری شرایط گردیده. و بزرگترین خطر در سلامت انسان عصر حاضر را ایجاد می کنند.
به عنوان مثال در کشور انگلستان موجب مرگ ¼ میلیون نفر می شود. به صورت های قلبی و مغزی عارض می گردد.
مواد چربی به صورت لکه هایی در طبقه داخلی شرایین رسوب می کنند در نتیجه اولا جدار نرم و صاف داخلی شرایین را زبر و خشن و موج دار و تنگ کرده
ثانیا پس از چندی این شکاف و ترک های کوچک در جدار شرایین موجب لخته شدن خون روی آن می شود که به آن تروم بوزیس گویند. همین حالت را در هر زخم سطحی روی پوست بدن در موقع پارگی می توان مشاهده نمود.

ثالثاموجب ضعف جدار شرایین شده و خونریزی به خارج شریان به وجود می آورد. بنابراین وقتی آتروم فوق الذکر شرابین کرونر یعنی شرایین تغذیه ای قلب مبتلا کنند موجب آنژین قلبی و درد قلب گردیده. همچنین سبب حملات قلبی سکته قلبی و گاه مرگ ناگهانی می شود. وقتی این توده آتروم شرایین
مغزی را آسیب برساند موجب سکته مغزی می گرددو اگر شرایین پا را مبتلا کند به درد پا یا لنگیدن می گردد.
آتروم به آهستگی در طول سالها به تدریج ایجاد می‌شود.در این دوره علائم ناراحتی مشخص وجود ندارد بنابراین می‌توان دریافت که. این پیشرفت ارتباط قطعی با پیری انسان نداردو فاجعه آن است که این بیماری کشنده در سنین جوانی و متوسط عمر بوجودآید.

بیشتر تحقیقات انجام شده نشان داد که علت پیشرفت آتروم کامل و به طور واضح مشخص نشده. و این بیماری در شرایط زیر بیشتر ایجاد می‌کردند.
نخست آنان که به استعمال دخانیات می پردازند.
دوم در افرادی که سابقه فامیلی این بیماری را در سنین متوسط عمر دارند.
سوم وقتی که فرد دچار بیماری ازدیاد فشار خون باشد.
چهارم احتمال دارد بیشتر در آنها که چربی زیاد مصرف می کنند یا وزن بسیار زیادی دارد. و همچنین به علت مصرف زیاد مواد غذایی با پرخوری و از طرفی در آنها که تحرک و تمرین ورزشی کمتری دارند بیشتر است.

شرایطی که موجب این حملات قلبی و سکته قلبی می گردد. و خلاصه آن در فوق اشاره شد به عوامل خطرناک موسوم است. بدیهی است. که می توان سکته‌های قلبی و مغزی را پیشگیری نماید. و همچنین کمک های بسیاری می توان انجام داد اگر به موقع پیشگیری ازایجادآتروم را آغاز کنیم.

جهت کسب اطلاعات کاملتر می توانید باتلفنهای کلینیک فوق تخصصی دکتر هادی زاده
۵و ۳۲۲۴۲۱۶۴ _ ۰۳۱
تماس گرفته ویااطلاعات لازم رااز طریق آدرسهای
سایت دکترهادی زاده زیر بدست آورید:
Www.doctorhadizadeh.ir

Www.doctorhadizade.com

Www.varisiran.ir

Www.varisesfahan.ir

https://instagram.com/_u/dr.mahmoudhadizadeh

https://t.me/drhadizadeh

1 دیدگاه دربارهٔ «بیماریهای قلبی و عروقی:»

  1. بازتاب: بیماری های مادرزادی قلب - دکتر محمود هادی زاده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا