اعتیاد به سیگار ( قسمت 2 )

اعتیاد به سیگار

این مقاله ادامه قسمت 1 اعتیاد به سیگار است در صورتی که قسمت اول را مطاله نکرده اید بر روی لینک زیر کلیک کنید

اعتیاد به سیگار ( قسمت 1 )

 

به گفته محققان ، 70 درصد افراد پس از اولین استعمال سیگار می توانند به اعتیاد مبتلا شوند. اما خلاص شدن از اعتیاد بسیار دشوار است. اکثر متخصصان اعصاب مورد بررسی RIA Novosti ، درمان جایگزینی نیکوتین همراه با روان درمانی را موثرترین روش می دانند.

“ترکیبی از درمان شناختی رفتاری و دارو با داروها ، که اثربخشی آنها از دیدگاه پزشکی مبتنی بر شواهد تأیید شده است ، بهترین نتیجه را دارد. سه مورد از آنها وجود دارد – داروهای وارنیکلین ، سیتیزین و جایگزین نیکوتین به اشکال مختلف ( آدامس ، اسپری ، قرص). بسیار مهم است به طوری که درمان با دوزهای مناسب دارو انجام می شود و حداقل سه ماه طول می کشد. بیشتر عودها دقیقاً به دلیل دوز نادرست و امتناع زودرس از درمان اتفاق می افتد. ”

دوزهای اشتباه انتخاب شده داروها ، به ویژه هنگامی که شخصی آنها را به تنهایی برای خود تجویز می کند ، می تواند منجر به بی اعتبار کردن درمان ضد دخانیات شود. برای انتخاب درمان مناسب برای فردی که می خواهد سیگار را ترک کند ، پزشک همیشه شدت سندرم ، شدت تظاهرات بالینی (تعداد سیگارهای دودی در روز و …) را ارزیابی می کند. همچنین انگیزه فرد – چه منابعی برای ترک سیگار دارد. موفقیت در درمان اعتیاد به نیکوتین به این سه عامل بستگی دارد.

دانشمندان: ترک سیگار خطر مرگ را حتی برای افرادی که چاق شده اند نیز کاهش می دهد

“طبق اکثر مطالعات بهبودی 100٪ با هیچ روش درمانی ثبت نمی شود. دستیابی به حتی 50٪ اثربخشی بسیار دشوار است. بهترین نتایج (وقتی 33٪ از بیماران به نتیجه می رسند بهبودی شش ماهه) با وارنیکلین ثبت می شود. “از هر چهار نفر یک نفر می تواند با درمان جایگزینی نیکوتین (آدامس ، وصله ها و غیره) و یک پنجم – با استفاده از داروهای ضد افسردگی خاص (بوپروپیون و نورتریپتیلین) موفقیت کسب کند.

از عوارض دیگر سیگار ؟

دانشمندان کاهش شنوایی را به سیگار کشیدن مرتبط می دانند

با این حال ، زیست شناسان مولکولی و شیمی دانان قادر به اصلاح این آمار ناامیدکننده هستند. آنها یک هفته پیش از ایجاد نوعی “واکسن” علیه اعتیاد به نیکوتین خبر دادند. آنزیم NicA2 که باعث از بین رفتن نیکوتین در سلول های باکتری “روغن خوار” Pseudomonas putida می شود ، به همین ترتیب در بدن انسان عمل می کند. و یکی از نسخه های این ماده NicA2-J1 به خلاص شدن کامل از اعتیاد کمک می کند.

موش های آزمایشگاهی اولین کسانی بودند که بهبود یافتند. اگر NicA2-J1 به بدن آنها تزریق شود ، حیواناتی که از کودکی به آب نیکوتین عادت کرده بودند. با آرامش از آن امتناع می ورزیدند. جوندگان از گروه کنترل حتی با شوک الکتریکی دردناک به نوشیدن مایعات با نیکوتین ادامه دادند.
در آینده نزدیک ، دانشمندان قصد دارند آزمایشات بالینی این ماده جدید را بر روی انسان انجام دهند. با توجه به اینکه سیگار کشیدن به طور متوسط ​​ده سال عمر را کاهش می دهد ، باعث سرطان ریه ، بیماری های قلبی عروقی و کاهش شنوایی می شود ، یک واکسن اعتیاد به نیکوتین باعث نجات چندین میلیون نفر خواهد شد.

1 دیدگاه دربارهٔ «اعتیاد به سیگار ( قسمت 2 )»

  1. بازتاب: اعتیاد به سیگار ( قسمت 1 ) - دکتر محمود هادی زاده

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا