واریس اندام ها چیست؟

واریس اندامها چیست؟

تلفنها:09211016462 و 03132242165 دراختیارشماست.
رگهای واریسی اندام تحتانی چیست؟ چرا به طور ناگهانی ظاهر می شود و خیلی سریع پیشرفت می کند؟ امروزه ، این یک بیماری شایع است که در آن افزایش غیر طبیعی رگهایی که از طریق پوست قابل مشاهده هستند و به گره های آبی یا بنفش شباهت دارند ، وجود دارد. واریس نوعی آسیب وریدی است که می تواند در هر قسمت از بدن ایجاد شود ، اما بیشتر روی پاها دیده می شود.

چگونه واریس روی پاها ظاهر می شود؟
در زیر شایعترین علائم بیماری وجود دارد. با این حال ، هر شخص فقط می تواند به چند مورد از آنهامبتلاشود.

 علائم رگهای واریسی:

  1. تغییر رنگ پوست از آبی روشن به قهوه ای
  2. راش
  3. احساسات در پاهای سنگینی و احساس سوزش
  4. خارش ، به خصوص در ناحیه پایین پا
  5. درد ساق پا
  6. احساس خشکی

همه علائم ممکن است به بیماری های دیگر شباهت داشته باشد ، بنابراین همیشه با متخصص فلبولوژی متبحر مشورت کنید و سعی نکنید خودتان رگ های واریسی اندام تحتانی را درمان کنید. درمان با روش های نادرست می تواند وضعیت را بدتر کند.

دلایل واریس و عوامل خطر چیست؟

رگهای خونی در بدن مجاری برای جریان خون ازمحیط به قلب را فراهم می کنند. از نظر رگهای خونی اندام تحتانی ، شریان ها خون پرفشار غنی شده با اکسیژن از قلب را به اندام های تحتانی منتقل می کنندو وریدها دارای دیواره های نازک و کشش کمتری نسبت به عروق هستند. اگر به هر دلیلی به مدت طولانی فشار در وریدها افزایش یابد ، این می تواند دلیل اصلی واریس اندام تحتانی باشد. همچنین ، بیماری در اثر سوء عملکرد یا آسیب دریچه هایی که به فشار خون به سمت بالا کمک می کنند (دریچه لانه کبوتری)، تسهیل می شود.

عملکرد دریچه های وریدی لانه کبوتری در حالت طبیعی و با رگهای واریسی تفاوت زیادی دارند.
حدود 30٪ از بزرگسالان در سراسر جهان از این بیماری رنج می برند. این خطر بستگی زیادی به سن و جنس دارد. عوامل خطر در زیر ذکر شده است:درمرکزواریس اصفهان،دکترهادی زاده بهترین متخصص واریس اصفهان و بهترین متخصص واریس شهرکرد و بهترین متخصص واریس اهواز  بهترین روشهای پیشگیری ودرمان واریس رادراختیارشماقرارمی دهند.
چاقی چاقی عامل اصلی خطر ابتلا به واریس اندام تحتانی است. اضافه وزن باعث افزایش فشار در رگهای شما و بدتر شدن آنها می شود.

وراثت وراثت نقش مهمی در تعیین حساسیت به رگهای واریسی دارد ، اما عوامل خاص مسئول این امربطوردقیق مشخص نشده است.

بی تحرکی:

عدم تحرک طولانی مدت یا برعکس ، افزایش فعالیت باافزایش فشارتحمیل شده بربدن باعث افزایش فشار در رگها می شود.

زنان به ویژه به دلیل تأثیر پروژسترون روی رگها و همچنین عواقب بارداری مستعد ابتلا به واریس اندام های تحتانی هستند. خطر ابتلا به بیماری در زنان 3 برابر بیشتر است.

بارداری. واریس اندام تحتانی در دوران بارداری به دلیل اثرات هورمونی رخ می دهد. با این حال ، رگهای بزرگ شده اغلب طی یک سال پس از زایمان به حالت طبیعی برمی گردند. واریس لگن کوچک نیز مشاهده می شود.

سن. رگهای واریسی اندام تحتانی معمولاً افراد بین 30 تا 70 سال را تحت تأثیر قرار می دهد. با افزایش سن ، پوشش وریدی الاستیک شروع به ضعیف شدن می کند ، که این امر احتمال نارسا شدن رگ ها را افزایش می دهد.

هر چیزی که بتواند شانس ابتلا به بیماری را در فرد افزایش دهد ، یک عامل خطر است. این می تواند فعالیتی مانند سیگار کشیدن ، رژیم غذایی و بسیاری از دلایل دیگر باشد.

 – مراحل واریس اندام تحتانی:

  1. نارسایی های ستاره ای شکل عروقی ظاهر می شود.
  2.  گره های واریسی قابل مشاهده هستند.
  3. تورم پاها اضافه می شود.
  4. رنگ پوست تیره تر ، تقریباً بنفش می شود.
  5.  زخم تشکیل می شود و ممکن است بهبود نیابد.

– تشخیص رگهای واریسی اندام تحتانی :

علاوه بر بررسی سابقه پزشکی و معاینه فیزیکی ، آزمایش بیماری ورید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اسکن دوبلکس نوعی روش است که جریان خون و ساختار وریدهای پاها را ارزیابی می کند.

سونوگرافی رنگی روشی مشابه سونوگرافی دوبلکس است که با استفاده از رنگ جهت جریان خون را برجسته می کند.

فلبوگرافی تشدید مغناطیسی (MRF) یک روش تشخیصی است که با استفاده از فناوری تصویربرداری تشدید مغناطیسی و رسانه های حاجب داخل وریدی ، رگ ها را مجسم می کند.

تشخیص رگهای واریسی اندام تحتانی معمولا در حالت ایستاده انجام می شود

به روش های تشخیصی نیاز است تا پزشک بتواند روش درمانی را که برای بیمار مناسب ترین است تجویز کند.

– عوارض واریس اندام تحتانی :

اگر رگ های واریسی روی پاها را درمان نکنید ، در آینده ممکن است مشکلات بزرگی وجود داشته باشد ، هم در رگ ها و هم در پوست پاها. مانند زخم های تروفیک وفلبیت که درواقعالتهاب وریدها است.

ترومبوز ورید عمقی (DVT) ، جایی که لخته خون در رگهای عمیق پاها ایجاد می شود. این عارضه می تواند کشنده باشد.

در این راستا ، این بیماری بسته به هر درجه اساسی و شدت می تواند منجر به ناراحتی و حتی ناتوانی قابل توجهی شود. برخی از این عوارض می توانند زندگی را بسیار تهدید کنند.

– درمان واریس اندام تحتانی:

چگونه پزشک واریس اندام تحتانی را برطرف می کند؟ درمان براساس سن ، سلامت عمومی و مرحله بیماری توسط پزشک فوق تخصص فلبولوژی تعیین می شود.

– درمان دارویی واریس اندام تحتانی :

همیشه لازم نیست ، اما اگر نگران درد ، زخم یا فقط ناراحتی هستید ، به عنوان یک قاعده ، باید به کلینیک بروید. اما عوارض را فراموش نکنید ، برخی از آنها منجر به مرگ می شوند ، بنابراین برای وخیم نشدن وضعیت عمومی ، درمان را نادیده نگیرید و در صورت داشتن مشکل عروق اندام های تحتانی ، به دنبال کمک پزشکی باشید. پزشک در مورد درمان محافظه کارانه و ماهیت آن توضیح خواهد داد.

یکی از محبوب ترین داروها، ونوتونیکهاهستندکه می توانندازپیشرفت بیماری تاحدودی جلوگیری کنند.

 درمان واریس اندام تحتانی:

در صورت تشخیص واریس اندام تحتانی وحشت نکنید. درمان بالیزرداخل عروقی، آراف ، چسب واریس، اسکلروتراپی و… می تواننددرمان قطعی ودائمی رابه ارمغان آورند. این روشها براساس استفاده بهترین تکنیکهاودربرخی موارد محلول مخصوصی است که به وریدهای واریسی وارد می شود واریس اندام تحتانی کاملاً سریع از بین می رود. درمان اسکلروتراپی برای درمان رگهای کوچک مانند رگهای عنکبوتی مناسب است. آیا از چاقو می ترسید؟ برداشتن واریس اندام تحتانی بالیزربراحتی امکان پذیر است (درمان بدون جراحی). شما فقط باید یک دکتر مناسب فوق تخصص فلبولوژی پیدا کنید.دکترهادی زاده( متخصص واریس در اصفهان )( سکلروتراپی واریس در اصفهان )(بهترین متخصص واریس بوشهر) جدیدترین متدهای درمان واریس دردنیارادراختیارشماقرارمی دهند.

واریس اندامها چیست؟
درمان واریس باRF

 لیزرواریس رگهای واریسی دراصفهان:

اگر واریس اندام تحتانی داشته باشید زندگی به پایان نمی رسد، نگران نباشید لیزر درمانی قطعا کمک خواهد کردکه بطورکامل به بهبودی دست پیداکنید. پزشک از طریق کاتتر فیبر کوچکی را به وریدهای واریسی وارد می کند. این فیبر انرژی را از بین می برد که قسمت آسیب دیده را درمان می کند..

این یک فیبر لیزر کوچک است که رگهای واریسی را به طور کامل درمان می کند

آیا واریس اندام تحتانی باقی می ماند؟ روش های درمانی با لیزر ، بسیار موثر هستند ، بنابراین پاسخ منفی است ورگ واریس باقی نخواهدماند. در صورت ابتلا به واریس اندام تحتانی ، هر بیمار درمرحله خاصی قراردارد. با این حال ، لیزر درمانی ، بررسی یک روش بینهایت عالی وایده آل است است. با آن ، رگهای واریسی اندام تحتانی درمان می شوند! معالجه با لیزر کوتاه مدت و ارزان است.

 درمان با فرکانس رادیویی(RF)رگهای واریسی:

اگر واریس شدید اندام تحتانی دارید ، چه می کنید؟ درمان RFA در مرکزواریس اصفهان ایمن ترین روش است که شامل گرم شدن دیواره ورید با انرژی فرکانس رادیویی است. نارسایی رگهای واریسی اندام تحتانی به طور غیر قابل برگشتی درمان می شوند. درمان RFA بسیار راحت است.

آیا واریس اندام تحتانی به سرعت از بین می رود؟ درمان شما را با یک اثر سریع متقاعد خواهد کردو واریس اندام تحتانی را برطرف خواهید کرد. درمان آراف در بالاترین سطح انجام می شود. به عکس ها و نتایج نگاه کنید تا اطمینان حاصل کنید که روش کار موثر است.
درمان نوآورانه بالیزروآراف به شما امکان می دهد به سرعت رگهای بزرگ و زشتی را که در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد می کند ، درمان کنید.

نحوه بهبودوتسکین علایم واریس اندام تحتانی با پماد:

امروزه ، داروهای مدرن می توانند با اثربخشی و نتایج سریع خود شماراغافلگیر کنند، با این حال ، بدون مشاوره پزشک فوق تخصص فلبولوژی هیچ کاری نباید انجام شود.
کرم ضد واریس پا – باعث آرامش و تسکین درد می شودوتاحدودمختصری هم دیواره رگ های خونی را تقویت می کند.

هپارین – خون را رقیق می کند ، به کاهش تشکیل لخته های خون کمک می کند.

– درمان خانگی واریس اندام تحتانی

واریس اندام تحتانی چقدر ناخوشایند است! مادربزرگ های ما تا به امروز از درمان با داروهای خانگی جهت تسکین علایم استفاده می کردند و با دانستن اثر گیاهان دارویی می توانستند علائم را تاحدودی تسکین داده و دیواره رگ راتاحدودی محکم کنند.

چگونه می توان واریس را به طور دائمی درمان کرد؟

متأسفانه ، اگرعوارض بیماری شروع شوند ، هم شما و هم پزشک باید سخت کار کنید تاعوارض واریس پاهای خود را بطورکامل درمان کنید. در مرحله اول ، این بیماری به خوبی به هر روش درمانی مناسب پاسخ می دهد ، اما مراحل بعدی
کاربیشتری می طلبد ومی تواند شما را ناراحت کند. شما نباید در مورد چگونگی درمان واریس اندام تحتانی در خانه فکر کنید. با مرکز واریس اصفهان تماس بگیرید و درمان صحیح برای شما تجویز می شود که به لطف آن می توانید نتیجه دلخواه را بدست آورید.
تنها کاری که باید انجام دهید نظارت بیشتر بر سلامتی و رعایت اقدامات اساسی پیشگیری است.

پیمایش به بالا